Tuus-Laul: revolutsioon apteegisüsteemis proviisorid omanikeks, ei kettidele!

Veebr 18

Tänasel parlamendi täiskogu istungil läbis kolmanda lugemise ravimiseaduse muutmise eelnõu, mille väljakuulutamisel peavad viie aasta pärast kõigi Eesti apteekide enamusomanikud olema proviisorid ning ravimite hulgimüüja ei tohi jaeäris tegutseda ja vastupidi. Riigikogu sotsiaalkomisjoni liikme Marika Tuus-Lauli sõnul on antud seadus suur samm edasi.

„Eesti Keskerakond on läbi aegade olnud seda meelt, et apteegiteenus on tervishoiuteenuse liik, mida saavad ja tohivad juhtida ning omada vaid spetsiifilise kõrgharidusega eriala spetsialistid. 1996. aastani oli nii, et apteegi sai asutada ainult vastava erialase haridusega inimene – proviisor või osaühing. Sealt edasi võib aga apteegi püsti panna ükskõik kes. On rõõm tõdeda, et taoline olukord muudetud saab,“ sõnas Marika Tuus-Laul.

Tuus-Lauli hinnangul oleks tänane seis, kus apteegiturg on uute apteekide asutamiseks sisuliselt piirangutevaba, võinud endaga kaasa tuua uute apteekide avamise buumi linnades ja sõltumatud proviisorapteegid, kelle hulgas on enamus maa-apteeke, oleks tõrjutud turult välja.

„Tänaseks on Eestis välja kujunenud kahetsusväärne olukord, kus välismaised ravimifirmad omavad ligi 200 jaemüügi apteeki ja kui jääksid kehtima täielikud vabaturureeglid, on vaid paari aasta küsimus, kui kõik täna veel töötavad proviisorite apteegid on sunnitud endid sulgema ning asuma täitma ärimehest omaniku käsku. Tegelikult ei taha meist keegi, et meie perearstid kuuluksid välismaistele ettevõtjatele, miks me peaksime siis tahtma, et meie apteekidel on selline saatus,“ lõpetas Marika Tuus-Laul.

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela