Eesti tööpuudus on katastroofiliselt suur ja kasvab veelgi. Ühe hea lahendusena on nähtud töötute massilist suundumist ettevõtlusesse. Kahjuks ei ole praktikas see veel nii läinud. Probleem oleks võimalik lahendada, kui töötutele pakkuda välja piiratud vasutusega ja ilma igasuguse rahalise riskita ettevõtlusvorm.
Euroopa Liidu statistikaorganisatsiooni Eurostat andmeil oli maikuus Eestis tööpuuduse määr 15,6%, mis tähendab 114 000 töötut inimest. Arutada ju võib selle üle, kas Eurostat on töötuse määra üle hinnanud või mitte, kuid vaieldamatult on probleem väga suur. Ühtlasi teatas Eurostat, et maikuus kerkis euroalal tööpuudus 9,5%le, mis on kõrgeim tase alates 1999. aasta mai kuust. Viimase aasta jooksul on Euroopa riikidest tööpuudus kasvanud kõige rohkem just Eestis, Lätis ja Leedus. Pilt pärineb Tarbija24.ee kodulehelt
Kommentaarid postitusele “Edgar Savisaar: Töötutele oma ettevõtlusvorm”
July 20, 2009 kell 16:08
Hoolimata sellest, et Reforemierakonda peetakse ettevõtjkate sõbralikuks parteiks ja Keskerakonda püüavad vastased ettevõtjate vaenulikuks pidama, on olukord tegelikult vastupidine.
Võtame või nt Tallinna linna. Ma ei tea, et varem oleks Tallinnas nii palju ettevõtlust toetavaid meetmeid ellu viidud, lisaks on tunduvalt laienenud tööstusparkide võrk ning kriisi leevendamiseks välja töötatud erinevad meetmJälle üks asjalik idee Savisaare poolt, mis on igati toetust väärt. Mõistlikest ideedest juba Savisaarel puudust ei tule. Olen ise ettevõtja ning minu tutvusringkond koosneb suures osas ärimeestest. Nii uskumatu kui see mõne jaoks ka tunduda võib (pean silmas siin patoloogilisi Keskerakonna vihkajaid) kõik me usume, et just Savisaar suudaks praeguses majanduskriisis riigijuhtimisega tulla tunduvalt paremini toime kui Ansip. Viimasest on saanud ärimeeste hulgas eriti vihatud tegelane. Ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes temast lugu peaks. Savisaar on võimekas poliitik, kes selliseid “ämbreid” endale juba ei lubaks nagu Ansip on teinud.
July 20, 2009 kell 19:23
OÜ minimaalne osakapital nulliks - see Langi idee on ka minu arust hea. ;)
PS. Miks järgneb igale Savisaare blogipostitusele kohustuslikud kaks kiidulaulu? Keda te enda arvates sellega petate? Naljaninad. Eriti hea on muidugi see: “Kõik me [ärimehed] usume, et just Savisaar suudaks praeguses majanduskriisis riigijuhtimisega tulla tunduvalt paremini toime kui Ansip.” 10 punkti! :D
July 20, 2009 kell 19:45
Lugupidamata Edgar. Ega ma sind muidu suurt sallinud ei ole, aga see idee ei tundugi sul väga paha. Pigem edasipüüdlik. Tarvis ainult täpselt määratleda “piiratud vastutus”. Nagu õelkommijad mitmel pool juba mainisid, võib piiratud vastutus viia anarhiani ja ülla idee ärakasutamiseni. Tööta veel selle kallal. Soovin jaksu.
July 21, 2009 kell 15:41
Põhimõtteliselt nõus. Ainult et: mida müüa?
Olen pikka aega tööpakkumisi jälginud. Kuum on ikka endiselt IT valdkond.
Kuid esimene takistus algab juba Töötukassast. Kui seal avaldad soovi süvendada teadmisi IT-st (saada vastavat koolitust riigi toel), öeldakse, et pole. Ainult algõpe ja kujundusprogrammid. Milledega turul pole midagi peale hakata.
Seega: alustame arukast koolitusest.
Töötu a.v.
July 21, 2009 kell 19:08
Edgar Savisaar peab igas oma kirjutises kasutama talle omast sõna: “Ansip”…
July 21, 2009 kell 19:19
Tegelikult, armsad kaaskommenteerijad: elame ju demokraatlikus riigis, kuid demokraatiaga kooskõlas olev sõnavabadus siin, lugupeetud Edgar Savisaare blogis, ei kehti.
Loen siin kommentaare: ebaviisakad jäetakse alles, kuid need, milles pole solvanguid vaid on öeldud viisakalt ja otse tõde, kustutatakse ja Email (ei kuvata, aga on kohustuslik!!!) blokeeritakse, vältimaks uusi teravusi kirjutiste kohta….
Niisiis, mina, paha-paha-paha, olen blokeeritute nimekirjas, aga teate, sinna reale ei pea panema reaalselt eksisteerivat Emaili: dhtgdjfgk@hot.ee kõlbab näiteks ka…:D:D
July 21, 2009 kell 22:45
On vist palju soovida, et kogu eesti rahvas nüüdsel ajal ilkumise maha paneks. Te ei tea, KUI lootusetus olukorras on töötud. Ja mitte ainult nemad.
Arvan siiralt, et ka trammikoristajaid ja reisisaatjaid on vaja. Väga palju on venekeelseid töötuksjäänuid ja väiksema haridustasemega on neil veelgi raskem. Aga ka neil on õigus Eestis (ära)elada.
Kuid on ka neid, kes mingil põhjusel ei saa madalapalgalist tööd vastu võtta. Näiteks mina - sest maksud on reisisaatja palgaga samavõrdsed. Ja loomulikult ei saa ka kõik ühele ametile loota.
Ehk Tallinn võtaks kätte ja asuks koolitama vastavalt turu tegelikule vajadusele? Et koolituse läbinu saaks siis vastavalt võimalusele valida ettevõtluse ja palgatöö vahel.
Sest tõsi ta on - riigi poolt pole veel ühestki meetmest kuulda.
July 21, 2009 kell 23:05
Hea a.v.
Anna andeks, aga see on lambamentaliteet. Koolita ennast ise! Teave on ju tänapäeval nii hõlbsasti kättesaadav, nii internetis kui raamatukogudes.
July 21, 2009 kell 23:43
Kulla Karmo. Rohkem “tolku” kui ilkumine pole Sinu postitused kahjuks väärt.
Ehk elu õpetab Sindki.
July 21, 2009 kell 23:55
No ma ei tea… Enda arust ma ei ilkunud, sest miks peaks? Küsimus on lihtsalt selles, kas lõputult oodata, et Hea Isa midagi sinu jaoks ära teeks, või teha seda ise. Ma saan aru, et töötute olukord on raske ja seepärast oleks ka minu arust õige vähendada tõkkeid, mis piiravad ettevõtluses alustamist.
Aga koolituse küsimus… No tõesti. Kas on tingimata vaja, et mingi onu loeks sulle ette oma konspekti raamatutest, mida sa vabalt võiksid ise lugeda? Milleks oodata, et keegi teine sind teavitab, kui teave on kõigile enam-vähem tasuta kättesaadav? Milleks olla vabatahtlikult nii väeti?
July 22, 2009 kell 0:24
Et miks üldse koolis käiakse? Sest Sina pole ju kunagi käinud? Kuid… kas tõesti ja miks?
Ehk oled koguni raamatutarkusest tunnustatud progejaks saanuna siin sõna võtmas? Millegipärast usun, et teatud partei sõdalane hoopis.
July 22, 2009 kell 0:35
Olen koolis käinud, ka ülikoolis. Kuid praegused ametialased teadmised olen puhtalt omal käel õppinud.
Teatud partei sõdalane??? Yeah, whatever. Lammas jääb lambaks ja kui talle soovitada inimeseks saada, siis ta solvub.
Palju õnne ja edu.
July 22, 2009 kell 1:09
Vabandust a.v., ütlesin vist liialt halvasti. Aga väike suhtumise muutus kuluks sulle ära küll, ma arvan. Ei saa kogu aeg loota, et Isake Tsaar sinu elu heaks teeb. Teha ise tööd oma asjade parandamiseks ja elada ettevõtjana - see peaks olema vaba eestlase eluviis. Ja ongi ju olnud, alates talude endale ostmisest 19. sajandil.
July 22, 2009 kell 1:33
Jumal Sinuga, Karmo! Oled veel noor - küll elu Sindki õpetab. Tean - alustatakse ikka lahmimisega.
Kuid Sinuga nüüd lõpetan.
…
Olen tuntud blogijate Inno ja Irjaga nõus selles, et möödanikuks peab riigi (või kohaliku) valitsemise tasandil saama ultraliberaalne rabelgu-ise-välja mentaliteet. Riigi juhtkond peabki hea isana käituma. Mis saab, kui rongaisa lasta pere (loe:riigi) etteotsa?
Jagasin siin paljude töötute muret. Ja ka mõtteid, mis on töötuseteemaga seonduvalt minus tekkinud.
Töötu a.v.
July 22, 2009 kell 1:44
Karmo: “vaba eestlase eluviis”…
Nüüd küll meenusid ühe ultraliberaalse poliitiku lambad.
Tolle rabelgu-ise-välja poliitiku lambad surid nälja ja janu kätte. Poliitik aga ei jõudnud kuidagi ära imestada, et kuidas küll - lambad olid ju nii vabad…
July 22, 2009 kell 21:46
Tegelikult oleks tore idee, saaksin oma väikest asja alustada, tean kuidas kuhu ja mida. Kahju ei see idee meie valitsusega ei saa ellu läbi viia.
July 22, 2009 kell 22:01
Kena, Mõhv. Peremehe mõtteviisiga mehed on need, kes uuele tõusule aluse panevad. Ja kes kaitsevad riiki, kui see aeg on käes. Kellel riik püsib. Samas proled jäävad proledeks… Alamklass, orjarass - vabatahtlikult, oma mõtteviisi tõttu.
Õnneks annab mõtteviisi muuta… Kui tahta.
Ma ei ütle ühtegi halba sõna töötute kohta. Krahh on valus ja paljudel on praegu teenimatult raske. Aga see kuradi mõtteviis, mis mõnel on… “Õpitud abitus” on vist selle asja nimi. Hale.
Ja võiks ju ka meenutada neile müts näpus Hea Isakese kummardajatele, et valitsus, kes buumiajal tulele hagu juurde ajas - ja seega praeguse krahhi sügavuse eest otseselt vastutavad - koosnes Reformist, Keskist ja Rahvaliidust. Peaminister Ansip, majandusminister Savisaar. Aga ega vist Savisaare lambad ei suuda seda asja aktsepteerida, sest Savisaar ei ole neile öelnud, et see on nii…
July 22, 2009 kell 22:04
Andrei,
Nagu ütlesin oli see üldse Langi idee. Mis tõenäoliselt tehakse teoks, olenemata Savisaare seisukohast. Mis ilmselt põhjustaski selle, et Savisaar püüab nüüd seda head mõtet enda omaks teha.
July 23, 2009 kell 0:49
Selline lähenemine tööpuuduse likvideerimisel lihtsalt ei
toimi.Firma loomine algab siiski heast ideest ning äriplaa
nist,ettevõtjaks hakkamine ettevõtjaks hakkamise pärast on
rumalus.
Mulle tundub,et inimesed,kes tööburoo kaudu otsivad töökoh
ta ja on ametlikult endid töötuks registreerinud on enamus
es sellised inimtüübid,kes ettevõtjateks ei sobi.
Muutusi tuleb teha haridussüsteemis ning ettevõtluse algtõ
de selgitada ja õpetada alates keskastme klassidest,siis
on lootust,et võibolla 10 aasta pärast on rohkem ettevõtli
ke inimesi.
July 23, 2009 kell 3:13
Mina väidan, et mingi väikse äri - metallitöökoja, kohaliku transateenuse, juuksuriäri vms. - ajamiseks vajalikud teadmised ei ole tegelikult nii väga suured. Vajalikud algtõed on lihtsalt omal käel omandatavad. Tähtis on julge pealehakkamine ja suur töötahe. Ja hea nõu kulub muidugi ka vahel ära, et suuremat sorti lollusi vältida.
Point selles, et see kõik ei ole nii keeruline, kui inimestele tundub. Inimestele, kes asja kunagi proovinud ei ole. Nii et selles mõttes on minu arust igati õige töötuks jäänuid ettevõtlusse utsitada. Ja vähendada takistusi, mis alustamisele on. Igal juhul on inimestel palju kasulikum niisama uue töö ootamise asemel ettevõtlusega rohkem sina peale saada ja põhjalikult läbi mõelda, millised oskused/teadmised neil on, kuidas neid võiks müüa ja milliseid oskusi/teadmisi juurde hankida.
See on muidugi tõsi, et uisapäisa ei tasu rahalisi investeeringuid teha. Põhjalikult läbi mõeldud äriplaan on kõige alus. Ka selle, et nt. pangast laenu saada, et mingeid seadmeid soetada.
July 23, 2009 kell 3:27
Lisaksin, et väga tähtis on asja juures ka vaimne aspekt. Ei ole miskit paremat, kui olla nö. ise enda peremees. Elatuda oma loodud ettevõttest. Asi on igal juhul vaeva väärt (ja vaeva näeb ettevõtja kindlasti rohkem kui palgatööline) - ka siis, kui see sind eriliselt rikkaks ei tee.
Ja mida rohkem ettevõtjaid, seda vähem seda nõmedat Hea Isakese kultust, mis praegu selgelt liiga paljude meelt mürgitab.
August 4, 2009 kell 5:21
Üheltpoolt olen nõus, et praeguse tööpuuduse parandamiseks ja lähitulevikus töötute lootuse kaotamise vältimiseks on vaja miskit plaani. Ma ei ole spetsialist, kuid usun, et ülalmainitud ettevõtluse arendamise plaan on parem kui plaani puudumine. Samas jääb mulje, et antud ajaveebi postitus on suunatud põhiliselt süüdistamisele, mitte probleemi lahendamisele. Ansip on paha, et pole siiamaani midagi teinud ja samas pole nüüd ka suurepärase ettevõtluse julgustamise plaani rakendamiseks piisavalt raha, sest riigi eelarve on kriisis. Plaan on, aga teostada ei saa. Nokk kinni ja saba lahti. Kutsun poliitikuid üles keskenduma lahenduste leidmisele, mitte pori loopimisele.
Olen nõus ühe ülalpool kommenteerijaga selle koha pealt, et ettevõtluse toetamine ja vastava hariduse võimaldamine peaks kuuluma juba varasemas staadiumis kooliõpilaste hariduse hulka. Elementaarsed majandusalased teadmised on, nagu öeldud, lihtsalt elementaarsed. See, et siiamaani sellele piisavalt tähelepanu pole pööratud, on üks viga millest tuleks õppida ning tulevikus teisiti teha.
Lugesin ka Karmo ja a.v. vahelist arutelu ülevalpool ja olen mõnes mõttes mõlemaga nõus. Ühelpoolt ei tasu kindlasti käed rüpes istuda ning oodata, et riik kõik ette ja taha ära teeks. Tuleb teha seda, mida saad, sellega, mis sul on. Samas arvan ma, et oleks aeg juba selleks, et kodanikud hakkaksid riigilt oma vaeste ja nõrkade eest hoolitsemist tõsisemalt nõudma. Turumajandus on küll tore, kuid inimestel on erinevad võimed ning ka isiklikud tragöödiad võivad igaühte ootamatult tabada. Arvan, et ei ole hea kui inimesed peavad elama hirmus, et aga mis must siis saab kui näiteks autoõnnetuse tulemusel vigaseks jään (või kui see juhtub näiteks pereisaga siis kogu tema prekond ju kannatab). Kõik väärivad elamisväärset elu.
September 6, 2009 kell 14:23
Tore oleks kui kõik läheks nii nagu tahaks Keskerakond,aga praegusel juhul ütleb töötukassa,et minge välismaale tööle meil ei ole teile midagi anda.Milleks sellist riiki kui ei taheta aidata inimest.Peab looma uusi töökohti ja avardama ettevõtlust.Kurb on vaadata kuidas elavad tööta jäänud inimesed.Abikaasad,kes kaotavad töökoha on muserdatud,sest nendest sõltub ka laste tulevik.Meie laste tulevik .Mida teeb riik,et suurendada ettevõtlust ja viia see rahvale lähemale ja kättesaadavamaks? Toetame Keskerakond sind.Tänud tehtud töö eest aidata töökohtadega inimesi ja heade ideede eest.
December 24, 2009 kell 14:22
HALO,
Kui olete pettunud, siis teaught, et ei ole lootust, ja õpetavad teile kõike sinust, et ei teinud, ma tahan teile öelda, et lootus ei ole kadunud, on veel lootust sind
noelloanservice@googlemail.com you.I valmis andma laene tahes
100-lt 100.000.000 dollarites, eurodes või pounds.if te olete valmis
saada laenu firma see olukord teil on vaja kokku leppida.
1.You teeb lubaduse meile, et kui sa laenu saada meile, pead tagasi maksma
2.You tuleb lubadus, et kui laen on heaks kiidetud üle, siis
ei ole sätestatud tehingu.
3.You peavad leppima maksete tegemiseks raha üle kanda oma laenu.
Kui te nõustute kõik, mida vaja täita seda olukorda veelgi, kuid
kui tead, sa ei saa järgida kõiki neid juhtumeid nii ei wast oma aega täitma selle taotluse vorm
Pakume laenude intressimäär 2%.
Laenuvõtjad TEAVE
NIMI ……..
PEREKONNANIMI
Marita NATIONAL ……
SEX …………….
EMAIL …….
RIIK ……….
AGE …………….
NATIONAL ………….
CITY ………….
TELEFON …..
Kokku laenu vaja …………
Jooksvate maksete …………
Kuusissetulek ………………
Eesmärk laenude ………….
Ametiala ……………..
kui tead, sa oled huvitatud kõik eespool loetletud tingimuste, et täita
see vorm ja saata see meile.
July 20, 2009 kell 15:54
See meie kõigi jaoks keeruline aeg tuleb üle elada ja võimalikult valutult. Niisama passimisest ja paremaid aegu ootama jäämisest aga ei piisa. See aeg ei pruugigi lähemas tulevikus tulla. Erakorraline aeg nõuab erakordseid meetmeid. Muid lahendusi ei ole.
Aga mida on teinud majanduskriisi leevendamiseks Andrus Ansipi valitus? Vastus on: mitte midagi. Ma ei ole veel kuulnud valitsusjuhtide suust mitte ühtegi asjalikku ideed. Uskumatu, kuid siiani puudub riigil nii vajalik- kriisiplaan!? Kuidas saab selline asi võimalik olla? Veelgi enam, Andrus Ansip arvab, et on ära teenunud väikese puhkuse ning naudib rahuliku südamega suve.
Savisaarel seevastu ideedest puudust ei tule ja isegi puhkusel olles valutab ta südant Eestimaa tuleviku pärast. Idee iseenesest on kiiduväärt ja oleks kahju kui see jääks hüüdjaks hääleks kõrbes. Paraku on ajalugu näidanud, et hoolimata sellest, et Ansipi valitsusel endal ideed puuduvad, ei ole nad eriti aldid ellu viima ka Savisaare ideid, just sellepärast, et need on Savisaare ideed. Kriisiajal on selline suhtumine eriti küüniline, sest vastasel korral ei oleks meil lootustki, et olukord paremaks läheks. Tegevusetus süvendab kriisi veelgi.
Tunnistan, et mul hakkab kergelt juba üle viskama see meie valituse tegevus (loe: tegevusetus). No kaua võib? Kui ise ei oska riiki juhtida, siis oleks aeg vabastada koht neile, kes selleks on võimelised!!! Nt Savisaarele ja tema poolt välja pakutud spetsialistide valitsusele.