Majandus- ja taristuminister Taavi Aas: Martin Helme on kõigiti Rail Balticu rajamisele kaasa aidanud

Mai 04

EKRE liidrid Mart ja Martin Helme astusid nädalavahetusel taas kord üles erakonna kinnimakstud reklaamsaates, kus rääkisid, et Rail Balticu rajamine ei lähe edasi, sest nemad on selle "suures osas seisma pannud". Näen EKRE tegevuses paralleele omaaegsete ludiitide-masinapurustajatega ning juhin tähelepanu, et rahandusminister Martin Helme on, just vastupidi, kõigiti Rail Balticu rajamisele kaasa aidanud.

Osa ühiskonnast on alati olnud progressi vastu. See on inimlikult arusaadav - muudatused tekitavad ebakindlust ja hirmu. Nii lõhkusid ludiidid 18. sajandi Inglismaal aurumasinaid ja tänapäeval näeme 5G mastide hävitamist, kuna need levitavad väidetavalt koroonat. Varmalt kasutavad ühiskonna kartusi ära poliitilised jõud, kes ehitavad kõhedusel põhineva agenda. Inimeste hirmutonte tagant kihutada pole mõistagi konstruktiivne. Aga nii see kord maailmas on.


Erinevalt masinatepurustajatest, kes nuiadega kangastelgi katki peksid, pole EKRE Rail Balticut lõhkunud. Vastupidi. Keskkonnaminister Rene Kokk mõtles kaasa, kuidas ühendust Euroopaga ehitada keskkonnasäästlikumalt ja rahandusminister Martin Helme seisis Euroopa Liidus uue perioodi rahajagamisel Rail Balticu eest niisama kindlalt nagu Antant'i Läänerinne. 


Mina Rail Balticu edenemise pärast ei muretseks. Koalitsioonileping ütleb selgelt, et läheme ühenduse ehitusega edasi. Martin Helme allkirjaga Rail Balticu investeeringute kavas on toodud välja üle 30 konkreetselt raudtee ehitusega seotud objekti ja mul on raske uskuda, et ta ei tea rahandusministrina, millele ta allkirja on andnud. Valitsuse ülemus, rahva poolt valitud Riigikogu, on ratifitseerinud leppe Läti ja Leeduga, et Rail Baltic valmib.


Kui juba võimalus on, siis annan kiire ülevaate Rail Balticu seisust:
? Kõik 213 kilomeetrit raudteed Eestis ja Tallinna ning Pärnu terminalid on projekteerimisel
? 2017. aastal valmis kesklinna tulevase RB Ülemiste terminali ning Tallinna lennujaamaga ühendav trammitee
? 2019. aasta maist toimub Saustinõmme viadukti ehitus, et Tallinna ringteed kasutavad autod saaksid üle RB
? Hange on käimas RB vahetusse lähedusse jäävate kõrgepingeliinide ümbertõstmiseks, lepingu sõlmimine 2020. mais-juunis
? 2020. aasta lõpuks on välja kuulutatud hanked seitsme RB ristumise osas Harju- ja Raplamaal – 5 viadukti ning 2 ökodukti. Nt Assaku ja Põrguvälja tee viaduktid, Rapla-Varbola tee maanteeviadukt, Urge ja Laane ökoduktid Raplamaal. Kõigi nende puhul ehitus hiljemalt 2021. aasta kevadel
? 2021. aastal on kokku kavas alustada 26 RB silla ja viadukti ning 7 ökodukti ehitusega.
? Samuti alustame Vanasadama trammiliini rajamist ning esimesi ehitustöid Pärnu ja Ülemiste reisiterminalides. Trammiliinide rajamine on vajalik, et kiirendada reisijate liikumist RB Ülemiste terminali ja kahe olulise sihtpunkti, Tallinna Vanasadama ning Tallinna lennujaama vahel

Salvesta
Küpsiste kasutamine lehel
See veebileht kasutab küpsiseid. Meie lehel kasutatakse vajalikke küpsiseid, mis on seotud lehe toimimise, sotsiaalse meedia funktsioonide pakkumise ning liikluse analüüsimiseks.
Luba kõik
Keela kõik
Privaatsuspoliitika
Marketing
Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
Facebook
Luba
Keela
Google
Luba
Keela
Analytics
Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
Google Analytics
Luba
Keela
Jetpack
Luba
Keela